Wednesday 27 July 2011

Kenangan D' PLKN Sembrong Kem SPM '10


Assalamualaikum kawan-kawan semua! Aku baru jer lepas exams jadi banyak masa free, so aku rasa cam nak update blog TF5. Firstly, memang aku takde idea tapi lepas aku terbukak file2 pics time kat sekolah. Idea pun mari jadi aku nak cerita experience time kita sama-sama dekat kem PLKN Sembrong.

     Pada 22hb Oktober 2010, bersamaan hari Jumaat kitorang TF5 ada kem untuk SPM kat Kem PLKN Sembrong. Malam sebelumnya dah ada briefing daripada Cikgu Norzi dekat DSK. Memang syok la time nak pegi sebab ni aku rasa program terakhir kitorang dekat luar sebelum SPM. Pagi-pagi lagi aku dah terdengar suara Pak Tam a.k.a Khairul Hazim kejut bebudak ni. Tak silap aku Kongkang a.k.a Fuad pun ada join sekali kejutkan bebudak ni.

     Lepas subuh kitorang dah kena gerak ke PLKN Sembrong, matahari pun tak naik lagi. Pagi tu memang mengantuk giler la. Budak ni ramai yang berebut naik bas panjang coz ada air-cond. Aku lepak jer naik bas kontot , tak payah berebut-rebut. Bukan panas sangat pun naik bas tu. Kah..kah... Lagi-lagi driver dia ABG AMIR YO!!!Memang masyuk la.


Time dalam bas kontot ni, macam-macam ragam bebudak. Ada yang tido ada yang sembang2. Aku still ingat aku duduk depan sekali dengan Chik Faez ( vokalis KONSONAN ). Gambar yang first tu, time baru nak gerak semua still syok lagi la. Ni pics candid Telur tengah tido, sambil mata terbukak. Kah..kah....Thanks kat cameraman, Azfar Omar.

On the way, ke Sembrong jalan dia memang hancur bro. Tanah merah, lalu dekat kawasan sawit. Tapi tempat kalau buat filem memang best la. Lubang kat jalan tu tak terkira coz banyak sangat! Dalam bas semua melambung-lambung. Tak tau la macam mane bbdk PLKN boleh survive kat sini.

Akhirnya, sampai jugak kitorang kat sini. Keluar jer bas kitorang disambut mesra oleh Kapten (B).......aku pun tak ingat nama dia. Time tu beliau ambil gambar kitorang dengan handset dia. Banyak jugak la snap pics kitorang. Angkut semua barang bawak kat dewan, lepas tu kitorang kena stay sementara tunggu bas amik aweks2 TF5. Sementara menunggu tu macam-macam la kitorang buat.

Kasi lompat!!!!


Lepak-lepak dulu!

angkut barang, ke dewan

Zhomeer, joyo n kanang boring ker???

Time aweks2 sampai jer, kitorang semua kena gerak ke masjid nak tunaikan solat Jumaat. Time tu hujan, rasa macam nak tidur jer. Tapi ada program pulak. Briefing bro, dari Encik Mohsin and the gangs. Firstly briefing pasal self-confident. Memang masyuk la jugak time ni, kena cat-walk tu!!! Dia panggil nama kat depan, dapat  group, lepas cat-walk. Macam-macam aksi la, especially Haziq KP dan Zober. Memang sporting la diorang.

DODO nak tergelak!!!

WAWA control cun!!!

Syed suka jer!!!

Myra layan jer...

Zober the best!!!
Lepas tu sebelum makan ada game keretapi pulak. Pakai tray lepas tu, kena gerak ramai2. Memang perlukan kerjasama la bro. Susah2. Tapi grup aku dapat no. 2. Giler la jugak game ni. Kalau yang perut berlapis senang la jugak . Kah..kah...aq yang keding ni sangkut kat seluar jer la. ( Jangan salah faham pulak)

Kawan2 semua nanti aku sambung tulis yep!!!!

-TO BE CONTINUE-

By: James

No comments:

Post a Comment

Labels

5 Science 1 (1) buana (1) Motivasi (2) overseas (1) purnamarian (1) segara (1) suria (1)